Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

"A zseniális amerikai filmrendező abszurd rajzai és versei. Tim Burton rendezőt ötletesen hátborzongató vizuális zsenialitása tette világhírűvé. Egyedi látványvilágú animációs filmjeinek – ezeknek a keserédes, modern tündérmeséknek – köszönhetően mára beírta magát a filmtörténelembe. A saját maga által illusztrált kötet hősei egytől egyig meg nem értett, tragikus sorsú kölykök, akik mindent megtesznek, hogy szeretetet és megértést találjanak kegyetlen világunkban. Burton természetesen olyan morbid és abszurd, ugyanakkor kedves humorral ír róluk, hogy mikor olvasás közben kicsordul a könnyünk, nem tudjuk: a sírástól vagy a nevetéstől."


 Hogy is maradhatott volna ki: Tim Burton - Rímbörtön :)

Van már lassan két hete is hogy először olvastam - de vannak dolgok amikhez még mindig nem tudom hogy is viszonyuljak.
Ami benne van az nem rossz, nem arról van szó - csak olyan kis... szellős. Talán ez a legmegfelelőbb szó rá. Tehát ha most konkrétan megvettem volna és nem kölcsönzöm, lehet csálén állna a szám. Vannak oldalak, ahol csak egy sor van például. Ha jól sejtem a rajzok miatt van ez így; nyilván ott kell a képnek lenni ahol a vers tart - de ez még így is szellős. Ami persze még mindig nem baj, csak akkor nem értem miért nem lehetett volna a mi kis magyar kiadásunkba párhuzamosan az eredeti szöveget is megjelentetni. Mert itt azért nem egy olyan nagy prózai szövegről van szó, ahol szinte csak a mondanivaló a lényeg; ilyen kis verseknél a szójátékok, rímek meg úgy egyáltalán a nyelvezet is sokat számít. Legalább is szerintem azért a lírában számít, de javítsatok ki nyugodtan ha tévedek.

A másik dolog ami nekem szemet szúrt, hogy minden vers ugyanarról szól. Úgy értem persze, más költőknek is ha van egy ciklusa, abban minden vers ugyanarról szól, nem úgy értettem ahogy elsőre hangozhatott - csak olyan ötletesek ezek a karakterek - és mind teljesen mások / furák / különlegesek - annyi sztorit ki lehetett volna hozni belőlük, én sajnálom hogy minden versecske csak arról szól, hogy jaj meghaltak szegények (vagy ha nem is halt meg véletlenül, de nem történt a kiközösítésen kívül semmi bonyolultabb velük)
Most komolyan, azért pl. Pacasrác szuperhős volt a maga fura módján ha úgy vesszük, szóval lehettek volna még kalandjai vagy valami. Vagy Osztrigasrác Halloweenkor - annyira jó lehetőség lett volna a témában, hisz elvegyülhetett az emberek közt - erre: le van tudva 3, azaz három darab sorban.
Szóval a karakterek nagyon jók, a rajzok is és már azt is tudjuk, hogy Burton bácsi jó történeteket tud kitalálni - csak nem értem akkor itt miért nem tette, miért nincs valami sztori. Nem azt mondom hogy írjon gyerekverset egy olyan összetettebb történetből mint mittudomén az Álmosvölgy legendája, mert értem én hogy ezzel a kötettel nem a filmjeit akarta leírni - de én (és szerintem sok más rajongó is) örültem volna, ha valami átfogóbb történet is van. De persze lehet ez nem is baj hogy nincs, így maradt könnyed az olvasmány, hisz nagy figyelmet nem igényel, csak szórakoztató célzatú. 

Na mindent összevetve aranyos, a maga nagyon fura, hátborzongató és morbid módján - csak mondom, nincs nagy cselekmény. Ami magában nem baj, csak úgy szólni akartam előre.


Share/Bookmark

1 hozzászólás (írj véleményt!):

Névtelen írta...

imádom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)